Birim Ders Koordinatörlüğü Çalışma Usul ve Esasları

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

Amaç

Madde 1: Bu koordinatörlüğün amacı Akdeniz Üniversitesi Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Birim Ders Koordinatörlüğü’nün görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.

Kapsam

Madde 2: Bu yönerge Akdeniz Üniversitesi Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Birim Ders Koordinatörlüğü’nün görev ve faaliyet alanlarına ilişkin hükümleri kapsar.

Tanımlar

Madde 3: Bu yönergede geçen;

  1. Üniversite: Akdeniz Üniversitesini
  2. Fakülte: Akdeniz Üniversitesi Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesini
  3. Bölümler: Akdeniz Üniversitesi Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik ve Çocuk Gelişimi Bölümlerini
  4. Dekan: Akdeniz Üniversitesi Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanını
  5. Bölüm Başkanlığı: Akdeniz Üniversitesi Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik ve Çocuk Gelişimi Bölüm Başkanlarını
  6. Öğrenci: Akdeniz Üniversitesi Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik ve Çocuk Gelişimi Bölümü Öğrencisini
  7. Birim Ders Koordinatörlüğü: Akdeniz Üniversitesi Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik ve Çocuk Gelişimi Bölümü Bölüm Başkan Yardımcısını
  8. Öğrenci İşleri Birimi: Akdeniz Üniversitesi Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Öğrenci İşleri Personelini
  9. Yazı İşleri Birimi: Akdeniz Üniversitesi Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Yazı İşleri Personelini
  10. Fakülte Sekreteri: Akdeniz Üniversitesi Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Sekreterini ifade eder.

 

İKİNCİ BÖLÜM

Koordinatörlüğün Oluşumu, Çalışma İlkeleri ve Görevleri

Koordinatörlüğün Oluşumu

Madde 4: Akdeniz Üniversitesi Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Birim Ders Koordinatörlüğü Hemşirelik Bölümü Bölüm Başkan Yardımcısı, Çocuk Gelişimi Bölümü Bölüm Başkan Yardımcısı ve Öğrenci İşleri Birimi Personelinin katılımıyla oluşur.

  1. Birim Ders Koordinatörlüğü: Dekanın önerisi ve Fakülte Yönetim Kurulu kararı ile kurulur.
  2. Bölüm başkanının görevi sona erdiğinde Birim Ders Koordinatörlerinin de görevleri sona erer.
  3. Birim Ders Koordinatörlüğü’nün çalışma usul ve esasları, Fakülte Yönetim Kurulu’nda onaylandıktan sonra Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi web sitesinde ilan edilir.

Koordinatörlüğün Çalışma İlkeleri

Madde 5: Birim Ders Koordinatörlüğü’nün çalışma ilkeleri aşağıdaki şekilde belirlenmiştir.

  1. Akdeniz Üniversitesi tarafından ilan edilen Akademik Takvime ve ders kayıt süreçlerine ilişkin çizelgeye göre iş planını hazırlar.

Birim Ders Koordinatörünün Görevleri

Madde 6:

  1. Birim Ders Koordinatörlüğü’nün çalışma usul ve esaslarını belirlenmesini sağlamak
  2. Akdeniz Üniversitesi tarafından ilan edilen Akademik Takvime göre Ders ve Derslik Program taslağını hazırlamak
  3. Hazırlanan Ders ve Derslik Programı Taslağını Bölüm Başkanlığı ve Öğrenci İşleri’nden Sorumlu Dekan Yardımcısına sunmak
  4. Ders ve Derslik Programı Taslağı Fakülte Yönetim Kurulu’nda onaylandıktan sonra Öğretim Elemanlarına, Öğrenci İşleri Birimine, Yazı İşleri Birimi ve Fakülte Sekreterine e-posta ile göndermek
  5. Akdeniz Üniversitesi tarafından ilan edilen Akademik Takvime göre Sınav Takvimi taslağını (ara sınav, kısa sınav, uygulama sınavı, yarıyıl sonu sınavı, bütünleme sınavı, mazeret sınavı) hazırlamak
  6. Sınav Takvimi taslağını Bölüm Başkanlığı ve Öğrenci İşleri’nden Sorumlu Dekan Yardımcısına sunmak
  7. Bölüm Başkanlığı ve Öğrenci İşleri’nden Sorumlu Dekan Yardımcısı tarafından onaylanan sınav takvimini Öğretim Elemanlarına e-posta ile göndermek, görüş ve önerilerini almak
  8. Sınav Takvimi Fakülte Yönetim Kurulu’nda onaylandıktan sonra Öğretim Elemanlarına, Öğrenci İşleri Birimine, Yazı İşleri Birimi ve Fakülte Sekreterine e-posta ile göndermek
  9. Eğitim-öğretim yılı her dönem sonunda düzenlenen Akademik Kurul toplantılarında sunmak üzere faaliyet raporunu hazırlamak

Çeşitli ve Son Hükümler

Çalışma İlkelerinde Değişiklik

Madde 7: Bu çalışma esasları üzerindeki değişiklik önerileri Akdeniz Üniversitesi Birim Ders Koordinatörlüğü tarafından Dekanlığa sunulur.

Yürürlük

Madde 8: Bu çalışma esasları Fakülte Yönetim Kurulu tarafından onaylandığı tarihten itibaren yürürlüğe girer.

 

 

 

 

 

23.05.2023 tarih ve 18/57 sayılı Fakülte Yönetim Kurulu Kararı ile kabul edilmiştir.

Eklenme tarihi :31.05.2023 13:51:54
Son güncelleme : 31.05.2023 13:51:54