BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç̧, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
Madde 1: Bu yönerge; Akdeniz Üniversitesi Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi’nin ulusal ve uluslararası düzeyde saygınlığını, tanınırlığını, tercih edilebilirliğini arttırmaya yönelik faaliyetleri gerçekleştirmek ve fakültemiz öğrencilerinin kariyer planlaması ile gelişimlerine destek olmak amacıyla kurulan Fakülte Tanıtım ve Kariyer Günleri Planlama Komisyonu Çalışma Usul ve Esaslarını belirlemek amacıyla düzenlenmiştir.
KAPSAM
Madde 2: Bu yönerge; Fakülte Tanıtım ve Kariyer Günleri Planlama Komisyonu’nun oluşumu, yönetim organları, çalışma ilkeleri ve görevlerini kapsar.
DAYANAK
Madde 3: Bu yönerge; 30.06.2022 Tarihli, 2022/2 No’lu Akademik Kurul Kararına dayanılarak hazırlanmıştır.
TANIMLAR
Madde 4: Bu yönergede;
Fakülte: Akdeniz Üniversitesi Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesini,
Bölüm: Akdeniz Üniversitesi Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik ve Çocuk Gelişimi Bölümlerini,
Dekan: Akdeniz Üniversitesi Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanını,
Fakülte Yönetim Kurulu: Akdeniz Üniversitesi Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Yönetim Kurulunu,
Komisyon: Fakülte Tanıtım ve Kariyer Günleri Planlama Komisyonunu,
Üye: Fakülte Tanıtım ve Kariyer Günleri Planlama Komisyonunu görev alan öğretim elemanlarını ve öğrencilerini,
Öğrenci: Akdeniz Üniversitesi Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik ve Çocuk Gelişimi Bölümü Öğrencisini,
Merkez: Akdeniz Üniversitesi Kariyer Merkezini ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Komisyonun Oluşumu, Çalışma İlkeleri ve Görevleri
Komisyonun Oluşturulması
Madde 5: Fakülte Tanıtım ve Kariyer Günleri Planlama Komisyonu aşağıda belirtilen esaslar çerçevesinde oluşturulur:
- Bu komisyonun üyeleri, Akademik Kurul Toplantısında belirlenir. Komisyonda üyeler Dekanın önerisi ile belirlenir.
- Komisyonun faaliyet süresi iki yıldır.
- Faaliyet süresi biten komisyon üyeleri, Akademik Kurul kararıyla yeniden seçilir. Faaliyet süresi biten Kariyer Merkezi Temsilcisi, Akademik Kurul Toplantısında komisyon üyelikleri yenilenirken faaliyetine devam edebilir.
- Fakülte Tanıtım ve Kariyer Günleri Planlama Komisyonu üyeleri Fakültenin web sitesinde ilan edilir ve Akademik Kurul Toplantı Tutanağında kayıt altına alınır.
Komisyon Üyelerinin Görevlendirilmesi ve Süresi
Madde 6: Fakülte Tanıtım ve Kariyer Günleri Planlama Komisyonu üyelikleri aşağıda belirtilen esaslar çerçevesinde görevlendirilir:
- Fakülte yönetimi tarafından belirlenen komisyon üyeleri Akademik Kurul Toplantısında öğretim elemanlarına duyurulur.
- Fakülte yönetimi her iki bölümden en az birer öğretim elemanı olmak üzere komisyonda dört (4) öğretim elemanını görevlendirir.
- Komisyonun amacı ve faaliyet kapsamına bağlı olarak komisyonda her iki bölümden en az birer öğrenci görevlendirilebilir.
- Komisyonun amacı ve faaliyet kapsamına bağlı olarak Akdeniz Üniversitesi Kariyer Merkezi ile işbirliği yapar.
- Komisyon üyeleri Fakülte yönetimi tarafından iki yıllık süreliğine görevlendirilir. Süresi dolan üyenin komisyon üyeliği kendiliğinden sona erer. Öğrencilerin komisyon üyelikleri iki yıl sürelidir. Süresi biten öğrencinin yerine öğrencileri temsil eden yeni üye seçilir.
- Herhangi bir nedenle komisyon toplantılarına üç kez üst üste katılmayan üyenin komisyon üyeliği sona
- Görev süresi sona eren Fakülte Tanıtım ve Kariyer Günleri Planlama Komisyonu üyelerine ilişkin bilgi ve yeni üye bilgileri Akademik Kurul Toplantısında bildirilir.
Fakülte Tanıtım ve Kariyer Günleri Planlama Komisyonunun Toplantıları
Madde 7: Fakülte Tanıtım ve Kariyer Günleri Planlama Komisyonu aşağıda belirtilen esaslar çerçevesinde toplantı ve çalışmalarını gerçekleştirir:
- Komisyon ilk toplantısında kendi üyeleri arasından bir öğretim üyesini başkan seçer.
- Komisyonda raportörlük görevi üyelerden biri tarafından yürütülür.
- Komisyon ilk toplantısında çalışma usul ve esaslarını belirler ve üyelerin görev dağılımını gerçekleştirir.
- Komisyon 1 yıl içinde en az 2 toplantı
- Komisyon başkan ve en az iki üye olması durumunda toplanır.
- Komisyon toplantıları tüm üyelerin katılımına açıktır.
- Komisyon toplantılarının gün ve saati, gündemi komisyon tarafından belirlenir ve en az 7 gün öncesinden üyelere İvedi durumda, başkanın önerisi üzerine acil toplantı yapılabilir. Bu durumda toplantı en az bir gün önce üyelere duyurulur.
Madde 8: Komisyon Başkanının görevleri;
- Komisyonu temsil etmek ve komisyon çalışmalarını yönetmek;
- Komisyonun çalışma usul ve esaslarının belirlenmesini sağlamak;
- Komisyonun belirlenen amaç ve faaliyet kapsamına uygun olarak verimli işlemesini sağlamak;
- Komisyonla ilgili her türlü temsil, görevlendirme, iletişim, yazışma konuları komisyon kararıyla Fakülte Yönetimine bildirmek;
- Her eğitim – öğretim döneminin sonunda Komisyonun faaliyet raporunu hazırlamak ve Fakülte Yönetimine sunmak.
Komisyonun Kapsam ve Faaliyetleri
Madde 9: Komisyon Faaliyetleri;
- Komisyon amaç ve kapsamına uygun faaliyetleri gerçekleştirirler.
- Ülkenin farklı hemşirelik/çocuk gelişimi/diğer eğitim kurumlarından (lise, ön lisans, lisans düzeyinde) gelen fakülte ziyaret ve tanıtım taleplerini karşılar, bu okulların öğrencilerine ve eğitimcilerine yönelik tanıtım programı düzenler.
- Fakülte öğrencilerine hastaneler ve diğer sağlık kurumları temsilcileri ile iletişim ve etkileşim kurma olanağı sağlar.
- Mezun durumdaki öğrencilerin kariyer beklentilerine yönelik yılda bir kez Kariyer Günleri düzenler.
- Üniversitenin Kariyer Merkezi ile iletişim halinde olarak, gerekli duyuruları, toplantıları yapar. Akdeniz Üniversitesi Fakülte Tanıtım ve Kariyer Günleri Planlama Komisyonu aday öğrencilere Fakülteyi tanıtır.
Çeşitli ve Son Hükümler
Madde 10: Komisyon kararları katılımcıların oy çokluğu ile alınır, eşitlik halinde konu bir sonraki toplantıda yeniden görüşülür. Yine eşitlik halinde başkanın oyu iki oy sayılır.
Madde 11: KomisyonFakülte Yönetim Kurulunakarşısorumludur.
Madde 12: Komisyon, faaliyetleri için harcama gerektiğinde, gerekçesi ve kullanım alanlarını yazılı olarak belirtmek kaydıyla Fakülte Yönetiminden ödenek talep edebilirler.
Komisyonun Kapatılması
Madde 13: Komisyon kuruluş aşamasında komisyonda görev alacak üye sayısı üçten az ise veya yılda iki kez toplanamamışsa Fakülte Yönetim Kurulu kararı ile kapatılır.
Yürürlük
Madde 14: Bu usul ve esaslar, Fakülte Yönetim Kurulu tarafından onaylandığı tarihten itibaren yürürlüğe girer.
Yürütme
Madde 15: Bu usul ve esasları hükümlerini Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Yönetim Kurulu yürütür.
23.05.2023 tarih ve 18/57 sayılı Fakülte Yönetim Kurulu Kararı ile kabul edilmiştir.
Son güncelleme : 31.05.2023 14:23:57