Birim Mezun Komisyonu ve Birim Danışma Kurulu Çalışma Usul ve Esasları

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

Amaç

MADDE 1 – (1) Bu Esasların amacı, Üniversitemiz Birimlerinde Birim Mezun Komisyonu ve Birim Danışma Kurulunun oluşumu, işleyişi, çalışma ilkeleri ve görevlerini belirlemektir.

Kapsam

MADDE 2 – (1) Bu Esaslar, Birim Mezun Komisyonu ve Birim Danışma Kurulunun oluşumu, işleyişi, çalışma ilkeleri ve görevlerini kapsar.

Dayanak

MADDE 3 – (1) Bu Esaslar, 2547 sayılı Yükseköğrenim Kanunu’nun 14/b-2 ve 14/b-8 inci maddeleri ile 08.10.2016 tarih ve 29851 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Danışma Kurulu Oluşturulmasına İlişkin Yönetmeliğe dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

MADDE 4 – (1) Bu Esaslarda geçen;

  1. Birim: Üniversiteye bağlı enstitü, fakülte, yüksekokul, konservatuvar ve meslek yüksekokulunu,
  2. Birim yöneticisi: enstitülerde müdürü, fakültelerde dekanı, yüksekokullarda, konservatuvarlarda ve meslek yüksekokullarında müdürü,
  3. Mezun:İlgili Birim mezununu,

ifade eder.

 

İKİNCİ BÖLÜM

Birim Mezun Komisyonunun Oluşumu ve Görevleri

Birim Mezun Komisyonunun Oluşumu

MADDE 5 – (1) Komisyon; Birim yöneticisi tarafından ilgili birimin öğretim elemanları arasından görevlendirilen bir başkan, iki üye ve ilgili birimden mezun bir temsilci olmak üzere dört üyeden oluşur.

(2) Komisyon, gerek gördüğü durumlarda alt komisyonlar oluşturabilir. Alt komisyonların oluşum şekli Birim Mezun Komisyonu ile aynıdır.

(3) Üyelerin görev süreleri iki yıldır. Süresi biten üyeler tekrar görevlendirilebilir.

(4) Altı aydan fazla yurt dışı görevlendirmesi olanlar ile bir yılda toplam üç defa mazeretsiz komisyon toplantılarına katılmayan üyenin üyeliği kendiliğinden sona erer. Birim yöneticisi boşalan komisyon üyeliklerine bir ay içerisinde yeni üye görevlendirir.

Birim Mezun Komisyonunun Görevleri

MADDE 6 – (1) İlgili Birim ile mezunları arasındaki ilişkilerin sürekliliğini ve mezunların bilimsel, mesleki alanlardaki güncel konulardan haberdar olmalarını sağlamak,

(2) Mezuniyet sonrası istihdam durumlarını takip etmek,

(3) İlgili Birim mezunları ve öğrencileri arasında bağlılık ve dayanışmayı öngören ilişkileri kurmak ve geliştirmek,

(4) Mezunların bilgi ve mesleki becerilerini arttırmak ve geliştirmek amacıyla kurs, konferans, panel, sempozyum, kongre gibi eğitim faaliyetleri düzenlemek, mesleki araştırma yapmak ve bunların sonuçlarını yayımlamak,

(5) İlgili Birim mezunlarının Akdeniz Üniversitesi Mezun Bilgi Sistemine katılımlarını sağlamak.  Mezun izleme yönteminin dinamik olarak kullanılmasıyla güncel veri toplanmasına yardımcı olmak.

(6) Yapılan tüm faaliyetlerde Akdeniz Üniversitesi Kariyer Geliştirme Uygulama ve Araştırma Merkezi ile koordinasyonu sağlamak.

(7) Komisyon, Başkanın çağrısı üzerine üye tam sayısının salt çoğunluğu ile toplanır. Kararlar toplantıya katılanların oy çokluğu ile alınır.

 

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Birim Danışma Kurulunun Oluşumu ve Görevleri

Birim Danışma Kurulunun Oluşumu

MADDE 7 – (1) Birim yöneticisi tarafından ilgili birimin öğretim elemanları arasından görevlendirilen bir başkan, bir üye, kamu/özel sektör ve/veya sivil toplum kuruluşlarının temsilcilerinden seçilmiş en az üç üye olmak üzere en az beş üyeden oluşur.

(2) Kurul, gerek gördüğü durumlarda alt kurullar oluşturabilir. Alt kurulların oluşum şekli Birim Danışma Kurulu ile aynıdır.

(3) Üyelerin görev süresi iki yıl olup, dış paydaş üyelerinin kurumlarındaki görevlerinin sona ermesi halinde kurul üyelikleri de sona erer. Görevi sona eren dış paydaş üyesinin yerine, temsil ettiği birimden yeni üye bildirmesi istenir.

(4) Kurul, başkanın çağrısı üzerine üye tam sayısının salt çoğunluğu ile toplanır. Kararlar toplantıya katılanların oy çokluğu ile alınır.

Birim Danışma Kurulunun Görevleri

MADDE 8 – (1) İlgili Birimde eğitim-öğretim, araştırma faaliyetleri ve toplumsal katkı konularında, Üniversite dışı kurum ve kuruluşlar ile işbirliği yaparak ilgili Birim yöneticilerine önerilerde bulunmak,

(2) İlgili Birimlerin ders müfredatlarının güncellenmesi konusunda çalışmalar yapmak ve konuyla ilgili Birim yöneticilerine önerilerde bulunmak,

(3) İlgili meslek alanlarında kamu ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu konularda proje, seminer, tez çalışmaları, panel, sempozyum, çalıştay vb. bilimsel etkinliklerin yapılmasına ilişkin önerilerde bulunmak,

 

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler

Hüküm Bulunmayan Haller
MADDE 9
– (1) Bu Esaslarda hüküm bulunmayan hallerde; ilgili diğer mevzuat hükümleri ile Yükseköğretim Kurulu, Senato, ilgili kurul veya ilgili yönetim kurulu kararları uygulanır.

Yürürlük
MADDE 10
- (1) Bu Esaslar yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme
MADDE 11
– (1) Bu Esasların hükümlerini Akdeniz Üniversitesi Rektörü yürütür.

 

24.03.2022 tarih ve 04/19 sayılı Senato Kararı ile kabul edildi.

23.05.2023 tarih ve 18/57 sayılı Fakülte Yönetim Kurulu Kararı ile kabul edilmiştir.

Eklenme tarihi :8.03.2023 12:01:18
Son güncelleme : 31.05.2023 14:13:19