BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam ve Tanımlar
Amaç
Madde 1. Burada yer alan esaslar Akdeniz Üniversitesi Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi Bölümü Eğitim Komisyonu çalışma usul ve esaslarını belirlemek amacıyla düzenlenmiştir.
Kapsam
Madde 2. Akdeniz Üniversitesi Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi Bölümü Eğitim Komisyonun oluşumu, yönetim organları, çalışma ilkeleri ve görevlerini kapsar.
Tanımlar
Madde 3. Akdeniz Üniversitesi Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi Bölümü Eğitim Komisyonu Çalışma ilkelerinde yer alan tanım ve kısaltmaları ifade eder.
Eğitim Komisyonu: Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi Bölümü Eğitim Komisyonunu ifade eder.
Başkan: Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi Bölümü Eğitim Komisyonu başkanını ifade eder.
Raportör: Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi Bölümü Eğitim Komisyonu raportörünü ifade eder.
Üyeler: Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi Bölümü Eğitim Komisyonu üyelerini ifade eder.
Fakülte Yönetimi: Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanı, Dekan Yardımcıları, Fakülte Sekreteri ve Fakülte Yönetim Kurulu’nu ifade eder.
Dekan: Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanını ifade eder.
Anabilim Dalı Başkanlığı: Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi Bölümü bünyesinde yer alan anabilim dalı başkanlığını ifade eder.
Paydaş: Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi Bölümü öğrencileri, öğretim elemanları, yöneticileri, ulusal ve uluslararası çocuk gelişimi alanıyla ilgili kişi, kurum ve kuruluşları ile Akdeniz Üniversitesi Yönetimini ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Komisyonun Oluşumu, Yönetim Organları, Çalışma İlkeleri ve Görevleri
Komisyonun Oluşumu
Madde 4. Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi Bölümü Eğitim Komisyonu bölümde görevli tüm öğretim elemanlarının katılımıyla oluşur. Komisyon başkanı ve raportör her eğitim öğretim yılı başlangıcında fakülte yönetimi tarafından belirlenir. Komisyon başkanının altı aydan daha fazla görevinin başında bulunamayacağı durumlarda görevi sona erer.
Komisyonun Yönetim Organları
Madde 5. Komisyonun yönetim organları komisyon başkanı, raportör ve üyelerden oluşur. Komisyonun amacı ve faaliyet kapsamına bağlı olarak komisyonda bir idari personel ve öğrenci görevlendirilebilir.
Komisyonun Çalışma İlkeleri
Madde 6. Komisyonun çalışma ilkeleri aşağıdaki şekilde belirlenmiştir.
- Komisyon her yarıyılda en az iki kez olmak üzere yılda en az dört kez toplanır.
- Komisyon başkan, raportör ve en az bir üye olması durumunda toplanır.
- Komisyon toplantılarının gün ve saati, gündemi komisyon tarafından belirlenir ve en az 7 gün öncesinden üyelere duyurulur. İvedi durumda, başkanın önerisi üzerine acil toplantı yapılabilir. Bu durumda toplantı en az bir gün önce üyelere duyurulur.
- Eğitim öğretimin kalitesini artırmaya ve öğretim elemanlarının gelişimini desteklemeye yönelik komisyona iletilen öneriler komisyon tarafından görüşülür. Üzerinde çalışılması gereken öneriler için çalışma planı hazırlanır.
- Gereksinim doğrultusunda diğer ilgili paydaşların (öğrenciler, üniversite yönetimi ya da ilgili kişi, kurum ve kuruluşlar) görüşleri ve önerileri alınır.
- Komisyonun gündemi doğrultusunda çalışılan ve alınan kararlar gerektiğinde diğer ilgili paydaşlarla (öğrenciler, üniversite yönetimi ya da ilgili kişi, kurum ve kuruluşlar) paylaşılır.
- Gelen geribildirimler doğrultusunda yapılan çalışmalar yeniden incelenir, değerlendirilir ve son şekli verilerek Çocuk Gelişimi Bölüm Başkanlığı ve fakülte yönetimine raporla
- Komisyon gereksinim duyduğunda bünyesinde alt çalışma birimleri oluşturabilir.
- Komisyon üye salt çoğunluğu ile toplanır ve toplantıya katılan üye salt çoğunluğu ile karar alınır. Toplantıya katılamayan üyelerin görüşlerine gerektiğinde başvurulur.
- Komisyon eğitim öğretimin kalitesini artırmaya ve öğretim elemanlarının gelişimini desteklemeye yönelik önerilerde
Komisyonun Görevleri
Madde 7.
- Fakültenin lisans programını inceler ve iç-dış paydaşlardan gelen talepler doğrultusunda program güncellenmesi için çalışmalar yürütür, eğitim-öğretim ile ilgili iyileştirici önerilerde
- Eğitim kalitesinin geliştirilmesine yönelik toplantılar düzenleyerek komisyon içerisinde tartışmaya açar ve sonuçları rapor
- Üniversitenin eğitim ve öğretim ile ilgili yasal düzenlemeleri (yönetmelik, yönerge, esas ve ilkeler vb.) konusunda görüş
- Eğitim programına alınacak öğrenci kontenjanı, öğretim elemanı gereksinimi derslik olanakları ve mezunların istihdamı gibi konuları dikkate alarak değerlendirir ve görüş sunar.
- Gerekli hallerde kurum içi ve kurum dışından ilgili komisyonlar ile işbirliği
- Müfredat programlarında; açılması önerilen yeni derslere, mevcut bir dersin kapatılmasına, var olan derslerde yapılacak değişikliklere (ad, kod, içerik, kredi vb.) ya da ders türünün (zorunlu/seçmeli vb.) yapılandırılmasına ilişkin görüş bildirir.
- Ulusal ve uluslararası çocuk gelişimi eğitimine ilişkin düzenlemeleri (Akreditasyon, Kalite, Çocuk Gelişimi Ulusal Çekirdek Eğitim Programı- ÇUÇEP gibi) inceler, değerlendirir ve eğitim-öğretim programında iyileştirmeler yapılması konusunda görüş
- Her akademik yarıyıl sonunda eğitim öğretim süreçleri ile ilgili iyileştirme önerilerini değerlendirmek amacıyla toplanır.
- Eğitim Öğretim yılının sonunda “Yıllık Faaliyet Raporu” nu hazırlar ve dekanlığa sunar.
Komisyon Üyelerinin Görevleri
Madde 8.
- Üniversitenin lisans eğitim-öğretim programlarını mevzuat ve akademik uygulamalar açısından inceler,
- Bölümdeki eğitim-öğretim faaliyetlerinin yürütülmesinde fiziki alt yapı yeterliliği, eğitim-öğretim faaliyetleri ile ilgili paydaş görüşlerinin alınması konularında çalışmalar yaparak komisyona görüş bildirir,
- Eğitim-öğretim faaliyetlerinde kaliteyi arttırmak amacıyla güncel gelişmeleri takip eder ve komisyonda paylaşır,
- Dekanlık ya da Fakülte Yönetim Kurulu tarafından yönlendirilen eğitim ve öğretimle ilgili konuları inceler ve görüş bildirir,
- Komisyonun çalışma konuları ve alanları ile ilgili gündemleri inceler, değerlendirir, tartışır, çalışır ve karara bağlar.
Başkanın Görevleri
Madde 9. Başkan, fakülte yönetimi tarafından eğitim-öğretim yılı başlangıcında belirlenir. Eğitim Komisyonunun görevlerini yerine getirmesinde Bölüm Başkanlığı ve Dekan’a karşı sorumludur.
- Toplantı gündemini belirler,
- Toplantı takvimine göre üyeleri toplantıya davet eder,
- Gerekli hallerde alt komisyonlar kurar,
- Komisyon raporlarını Bölüm Başkanlığına sunar
- Komisyonu Fakülte içinde ve dışında temsil eder,
- Komisyonun toplantı tutanaklarını dosyalayıp arşivlenmesini sağlar,
- Eğitim ve öğretim ile ilgili görüş istenen özel durumlar ve konularda eğitim komisyonunun ortak görüşünü içeren kapsamlı bir rapor hazırlayıp Bölüm Başkanlığı ve dekanlığa sunar.
Raportörün Görevleri
Madde 10. Raportör, fakülte yönetimi tarafından eğitim-öğretim yılı başlangıcında belirlenir.
- Toplantı sırasında alınan kararları raporlar ve komisyon başkanına sunar,
- Komisyon üyeleri arasında iletişimi sağlar,
- Bölüm Başkanlığı ve anabilim dalı başkanlıklarına sunulacak komisyon raporlarını hazırlar,
- Eğitim ve öğretim ile ilgili görüş, istenen özel durumlar ve konularda (eğitim kalitesinin iyileştirilmesi vb.) eğitim komisyonunun ortak görüşünü içeren rapor hazırlar.
Çeşitli ve Son Hükümler Çalışma İlkelerinde Değişiklik
Madde 11. Bu çalışma esasları üzerindeki değişiklik önerileri Eğitim Komisyonu tarafından
Bölüm Başkanlığına sunulur.
Yürürlük
Madde 12. Bu çalışma esasları Fakülte Yönetim Kurulu tarafından onaylandığı tarihten itibaren yürürlüğe girer.
Yürütme
Madde 13. Bu çalışma esasları hükümlerini Eğitim Komisyonu Başkanı yürütür.
23.05.2023 tarih ve 18/57 sayılı Fakülte Yönetim Kurulu Kararı ile kabul edilmiştir.
Son güncelleme : 31.05.2023 14:01:58