Akreditasyon Komisyonu Çalışma Usul ve Esasları

Amaç ve kapsam

Amaç

MADDE 1. Bu çalışma esaslarının amacı; Akdeniz Üniversitesi Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü akreditasyon sürecine ilişkin çalışmaların planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi aşamalarının organizasyonunu sağlamaktır.

Kapsam

MADDE 2. Akdeniz Üniversitesi Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü Akreditasyon Komisyonu’nun oluşumu, işleyişi, görev sorumlulukları, yetkileri, kararlarının uygulanması ve takibini kapsamaktadır.

Tanımlar

MADDE 3. Bu çalışma esaslarının uygulanmasında;          

  1. Akreditasyon: Bir dış değerlendirici kurum (Hemşirelik Eğitimi Denetleme Kurulu-HEAK) tarafından belirli bir alanda önceden belirlenmiş akademik ve alana özgü standartların bir akreditasyon üst kurulu (Hemşirelik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği-HEPDAK) tarafından karşılanıp karşılanmadığını ölçen değerlendirme sürecini ifade eder.
  2. Dış Değerlendirme: Bir akreditasyon üst kurulunun, eğitim ve öğretim kalitesinin, akreditasyon denetleme kurulu tarafından yetkilendirilen dış değerlendiriciler tarafından yürütülen dış değerlendirme sürecini ifade eder.
  3. Dış Değerlendirme Kurulu (Hemşirelik Eğitimi Denetleme Kurulu-HEAK): Sürekli geliştirilen standartlar doğrultusunda lisans ve lisansüstü hemşirelik eğitim programlarının değerlendirilmesini ve izlenmesini gerçekleştiren akreditasyon denetleme kurulunu ifade eder.
  4. Dış Değerlendiriciler: Bir akreditasyon üst kurulu tarafından görevlendirilen, akreditasyon başvurusu yapan programların değerlendirmeye alınıp alınmayacaklarına karar veren ve dış değerlendirme sürecini yürütmeye yetkin kişileri ifade eder.
  5. Akreditasyon Belgesi: Akreditasyon sürecinin dış değerlendirme kurulu tarafından değerlendirilmesi sonucunda kurumun akredite olduğunu gösteren belgeyi ifade eder.
  6. Akreditasyon Komisyonu: Akreditasyon çalışmalarının düzenlenmesi ve yürütülmesinden sorumlu olan Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü Akreditasyon Komisyonunu ifade eder.
  7. Başkan: Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü Akreditasyon Komisyonu başkanını, Akreditasyon Komisyonu başkanını ifade eder.
  8. Raportör: Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü Akreditasyon Komisyonu raportörünü,
  9. Üyeler: Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü Akreditasyon Komisyonu üyelerini ifade eder.
  10. Fakülte: Akdeniz Üniversitesi Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi’ni ifade eder.
  11. Dekanlık: Akdeniz Üniversitesi Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanlığını ifade eder.
  12. Eğitim Öğretim Komisyonu: Akdeniz Üniversitesi Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü’ndeki eğitim - öğretim süreçlerine doğrudan etkili komisyon (Eğitim Komisyonu, Ölçme-Değerlendirme Komisyonu, Yatay-Dikey Geçiş Değerlendirme Komisyonu, Bologna Komisyonu, Kalite Komisyonu, Akreditasyon Komisyonu) başkanlarından oluşan kurulu ifade eder.

İKİNCİ BÖLÜM

Komisyonun Oluşturulması ve İşleyişi, Görev ve Sorumlulukları, Yetkileri ile Komisyon Kararlarının Uygulanması ve Takibi

Komisyonun oluşturulması ve işleyişi

MADDE 4. (1)

  1. Komisyonun başkanlığı Akreditasyon Komisyonu üyeleri arasından yapılacak seçimle belirlenen başkan tarafından yürütülür.
  2. Komisyon üyeleri, aynı fakülteden, farklı anabilim dallarından olmak üzere Dekanlık tarafından belirlenen üyelerden oluşur.
  3. Komisyon üyelerinin görev süresi üç yıldır. Üyeler bir sonraki dönem için Dekanlık tarafından tekrar görevlendirilebilir.
  4. Komisyon, başkanın çağrısı üzerine toplanır. Toplantıların gündem maddeleri, yeri, zamanı ve süresi başkan tarafından belirlenir. Toplantı gündemi ve takvimi komisyon üyelerine toplantı öncesinde raportör aracılığıyla yazılı olarak bildirilir. Toplantı gündemine, toplantı öncesinde ve sırasında üyelerin teklifi üzerine komisyon kararıyla ek gündem eklenebilir.
  5. Komisyon salt çoğunlukla toplanır ve kararlar toplantıya katılan üyelerin salt çoğunluğuyla alınır. Çekimser oy kullanılamaz. Alınan kararlar toplantı tutanağına kaydedilir ve bir sonraki toplantıda başkan ve üyeler tarafından imzalanır.
  6. Komisyon ofis ve personel destek hizmetleri Dekanlık tarafından yürütülür.
  7. Mazeret bildirmeksin bir dönemdeki en az üç komisyon toplantısına katılmayan üyeler Dekanlığa bildirilir.
  8. Komisyon üyeleri, bölümün web sitesinde ilan edilir.

Komisyonun görev ve sorumlulukları

MADDE 5. Komisyonun görev ve sorumlulukları şunlardır:

  1. Kurumun stratejik planı ve hedefleri doğrultusunda, eğitim ve öğretim faaliyetlerinin değerlendirmesi ve kalitesinin iyileştirilmesi kapsamında çalışmalar yapar. Dış değerlendirme kurulu (Hemşirelik Eğitimi Denetleme Kurulu-HEAK) tarafından belirlenen usul ve esaslar doğrultusunda bu çalışmaları planlar ve Dekanlık onayına sunar.
  2. Dış değerlendirme sürecinde gerekli hazırlıkları yapar, dış değerlendirme kuruluna her türlü desteği verir.
  3. Ulusal/uluslararası düzeyde hemşirelik eğitimi akreditasyon kurulu tarafından belirlenen standartlar doğrultusunda, Fakülte’nin eğitim-öğretim faaliyetleriyle ilgili diğer komisyonlarla işbirliği yapar.
  4. Akreditasyon çalışmaları kapsamında Dekanlık aracılığıyla anabilim dalları ve diğer komisyonlardan görüş alır.
  5. Akreditasyon sürecinde başvuru için gerekli hazırlıkları yapar, Fakülte Öz değerlendirme Raporu’nu ve Ara Raporu hazırlar ve Dekanlık onayına sunar.
  6. Fakülte eğitim ve öğretim faaliyetlerine yönelik iyileştirmeler doğrultusunda Eğitim Öğretim komisyonu ile işbirliği yapar.

Komisyon üyelerinin görev ve sorumlulukları

MADDE 6. Komisyon üyelerinin görev ve sorumlulukları şunlardır:

  1. Akreditasyon süreci ve dış denetimlere yönelik başkan tarafından verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir.
  2. Akreditasyon sürecinde gerekli olacak öz değerlendirme raporunun ve ara raporun düzenlenmesinde görev alır.
  3. Akreditasyon belgesi alındığı takdirde, fakülte eğitim ve öğretim faaliyetlerine yönelik güncellemelerde görev alır.
  4. Dış Değerlendirme Kurulu tarafından yapılacak olan dış denetlemelerde aktif sorumluluk alır.
  5. e) Gerektiğinde gündemde yer alan konulara ilişkin ilgili anabilim dalı üyelerinin görüş ve önerilerini alır.
  6. f) Akreditasyon sürecine ilişkin Dekanlık ve Eğitim Öğretim komisyonu tarafından iletilen eğitim ve öğretimle ilgili konuları inceler ve görüş bildirir. Ölçme-Değerlendirme Komisyonu ve Sürekli İyileştirme-Geliştirme ve Risk Değerlendirme Komisyonu ile işbirliği yapar.

Başkanın Görevleri

MADDE 7. Başkanın görev ve sorumlulukları:

  1. Akreditasyon Komisyonunun görevlerini yerine getirmesinde Dekanlığa karşı sorumludur.
  2. Başkanın görevleri:
  1. Toplantı gündemini belirler.
  2. Her yarıyıl için toplantı takvimini belirleyerek komisyonu o takvim doğrultusunda toplantıya davet eder.
  3. Gerekli hallerde alt çalışma grupları oluşturur.
  4. Komisyon raporlarını Dekanlığa ve gerektiğinde anabilim dalı başkanlıklarına sunar.
  5. Komisyonu Fakülte içinde ve dışında temsil eder.
  6. Komisyonun toplantı tutanaklarını dosyalayıp arşivlenmesinin kontrolünü sağlar.
  7. Akreditasyon sürecinde gerçekleştirilecek çalışmalar ve dış denetimler sırasında komisyon üyelerine liderlik eder.
  8. Akreditasyon sürecinde gerekli olacak öz değerlendirme raporunun ve ara raporun son kontrolünü sağlayıp, Dekanlık onayına sunar.
  9. Akreditasyon belgesi alındığı takdirde, fakülte eğitim ve öğretim faaliyetlerine yönelik güncellemelerin yapılmasını koordine eder.

Raportörün Görevleri

MADDE 8. Raportörün görev ve sorumlulukları şunlardır:

  1. Raportör, Akreditasyon Komisyonu üyeleri arasından yapılacak seçimle belirlenir.
  2. Raportörün görevleri:
  1. Başkan tarafından belirlenen toplantı gündemini ve toplantı tarihini komisyon üyelerine yazılı olarak bildirir
  2. Komisyonun toplantı tutanaklarını dosyalayıp arşivler, akreditasyon ile ilgili bütün dokümanları komisyonun arşivlemesinde görevli raportör’e teslim eder.
  3. Toplantı sırasında alınan kararları raporlar, komisyon başkanına ve üyelerine sunar.
  4. Komisyon üyeleri arasında iletişimi sağlar.

Komisyonun yetkileri

MADDE 9. Komisyonun yetkileri şunlardır:

  1. Akreditasyon süreci ile ilgili çalışmaları planlamak, organize etmek ve gerektiğinde alt çalışma ekipleri kurmak.
  2. Fakültenin akreditasyon sürecinde HEPDAK Standartları’na uygun yapılması gereken düzenlemelere ilişkin rapor hazırlamak ve Dekanlık onayına sunmak.

Komisyon kararlarının uygulanması

MADDE 10.

(1) Komisyon, başkan tarafından temsil edilir. Alınan kararlarda uygulamadan ve kararların takip edilmesinden sorumlu olan kişiler belirtilir. Kararlar başkan tarafından ilgili kişi ve birimlere bildirilir. Komisyon adına yazışmalar başkanın imzasıyla yapılır.

(2) Kararların uygulanması ve akreditasyon süreciyle ilgili gerçekleştirilecek her türlü harcama Dekanlık tarafından tahsis edilecek ödenekten karşılanır.

Komisyon kararlarının takibi

MADDE- 11. Akreditasyon süreciyle ilgili çalışmaların ve komisyon kararlarının takibi başkan ve Dekanlık tarafından yapılır.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Son Hükümler

Yürürlük MADDE 12. Bu çalışma esasları Fakülte Yönetim Kurulu tarafından onaylandığı tarihten itibaren yürürlüğe girer.

Yürütme MADDE 13. Bu çalışma esasları hükümlerini Akreditasyon Komisyonu Başkanı yürütür.

         

 

 

 

 

18.07.2023 tarihli ve 24/72 sayılı Fakülte Yönetim Kurulu Kararı ile kabul edildi.

Eklenme tarihi :21.07.2023 11:54:57
Son güncelleme : 21.07.2023 12:05:34