Bilimsel Etkinlikler / Sosyal Sorumluluk Projeleri Öğrenci Danışmanlık Komisyonu Çalışma Usul ve Esasları

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

Amaç

Madde 1: Bu komisyonun amacı Akdeniz Üniversitesi Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Bilimsel Etkinlikler / Sosyal Sorumluluk Projeleri Öğrenci Danışmanlık Komisyonu’nun görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.

Kapsam

Madde 2: Bu yönerge Bilimsel Etkinlikler / Sosyal Sorumluluk Projeleri Öğrenci Danışmanlık Komisyonu’nun görev ve faaliyet alanlarına ilişkin hükümleri kapsar.

Dayanak

Madde 3: Bu yönerge 2547 sayılı Yüksek Öğretim kanununun 47’nci maddesine dayanarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

Madde 4: Bu yönergede geçen;

  1. Üniversite: Akdeniz Üniversitesi’ni
  2. Fakülte: Akdeniz Üniversitesi Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi’ni
  3. Bölümler: Akdeniz Üniversitesi Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik ve Çocuk Gelişimi Bölümlerini
  4. Komisyon: Akdeniz Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Bilimsel Etkinlikler / Sosyal Sorumluluk Projeleri Öğrenci Danışmanlık Komisyonu’nu
  5. Komisyon Başkanı: Akdeniz Üniversitesi Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Bilimsel Etkinlikler/Sosyal Sorumluluk Projeleri Öğrenci Danışmanlık Komisyon Başkanı’nı
  6. Dekan: Akdeniz Üniversitesi Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanını
  7. Fakülte Yönetim Kurulu: Akdeniz Üniversitesi Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Yönetim Kurulu’nu
  8. Bölüm Başkanlığı: Akdeniz Üniversitesi Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik ve Çocuk Gelişimi Bölüm Başkanları’nı
  9. Öğrenci: Akdeniz Üniversitesi Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik ve Çocuk Gelişimi Bölümü Öğrencisini
  10. Mezun Öğrenci: Akdeniz Üniversitesi Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik ve Çocuk Gelişimi Bölümünden Mezun olan Öğrenciyi ifade eder.

 

İKİNCİ BÖLÜM

Komisyonun Oluşumu, Çalışma İlkeleri ve Görevleri

Komisyonun Oluşumu

Madde 5: Akdeniz Üniversitesi Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Bilimsel Etkinlikler / Sosyal Sorumluluk Projeleri Öğrenci Danışmanlık Komisyonu Hemşirelik ve Çocuk Gelişimi bölümünün öğretim elemanlarının, öğrencilerinin ve mezun öğrencilerinin katılımıyla oluşur.

  1. Komisyon, Dekanın önerisi ve Fakülte Yönetim Kurulu kararı ile kurulur.
  2. Komisyonun çalışma süresi 2 yıldır.
  3. Faaliyet süresi biten komisyon, Akademik Kurul kararıyla faaliyetlerini sürdürür.
  4. Komisyon çalışma usul ve esasları, komisyon başkan, üye ve raportör Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi web sitesinde ilan edilir.

Komisyonun Çalışma İlkeleri

Madde 6: Komisyonun çalışma ilkeleri aşağıdaki şekilde belirlenmiştir.

  1. Komisyon her eğitim öğretim yarıyılı başında olmak üzere yılda en az iki kez toplanır.
  2. Komisyon toplantılarının gündemi komisyon başkanı tarafından en az 5 gün öncesi üyelere duyurulur. İvedi durumda, başkanın önerisi üzerine acil toplantı yapılabilir.
  3. Komisyon tarafından çalışılması gereken ya da önerilen konular için gündem oluşturulur.
  4. Komisyon gündem oluştuğunda başkanın çağrısı ile toplanır.
  5. Anabilim dalları ve komisyonlar Bilimsel Etkinlikler / Sosyal Sorumluluk Projeleri Öğrenci Danışmanlık Komisyonu’nun usul ve esaslarını dikkate alarak etkinlik düzenler.
  6. Anabilim dalları ve komisyonlar bilimsel/sosyal etkinliklerini Ek-1’de yer alan “Etkinlik İşleyiş Süreci”ne göre düzenler.

Komisyonun Görevleri

Madde 7:

  1. Akdeniz Üniversitesi Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi’nin düzenlediği veya ortak olarak katkı yaptığı konferans, seminer, sempozyum, panel gibi etkinlikleri yürütmek
  2. Bilimsel/Sosyal etkinlikler hakkında öğretim elemanlarını ve öğrencileri bilgilendirmek
  3. Bilimsel/Sosyal etkinliklere katılmak isteyen öğrencilere rehberlik etmek
  4. Sosyal sorumluluk projeleri, araştırma çalışmalarında öğrencilere rehberlik etmek
  5. Bilimsel/Sosyal etkinliklere katılacak olan öğrencilerin görevli izinli sayılması hususunda gerekli yazışmaları yapmak
  6. Öğrencilerle mezunlar arasındaki etkileşimi sağlamak amacıyla etkinlikler yürütmek

Başkanın Görevleri

Madde 8: Bilimsel Etkinlikler/Sosyal Sorumluluk Projeleri Öğrenci Danışmanlık Komisyonu Başkanının görevleri;

  1. Komisyonu temsil etmek ve komisyon çalışmalarını yönetmek
  2. Komisyonun çalışma usul ve esaslarının belirlenmesini sağlamak
  3. Komisyonun belirlenen amaç ve faaliyet kapsamına uygun biçimde yürütülmesini sağlamak
  4. Komisyon toplantılarının düzenli yapılmasını sağlamak ve ihtiyaca göre toplantılar yapmak
  5. Komisyonla ilgili görevlendirme, yazışma vb. konuları komisyon kararıyla Bölüm Başkanlıklarına bildirmek
  6. Eğitim - öğretim yılı sonunda düzenlenen Akademik Kurul toplantılarında sunmak üzere komisyonun faaliyet raporunu hazırlamak

Raportörün Görevleri

Madde 9: Bilimsel Etkinlikler/Sosyal Sorumluluk Projeleri Öğrenci Danışmanlık Komisyonu Raportörün görevleri

  1. Komisyon toplantı kararlarını yazmak, kararlar tutanağını üyelere imzalatarak Komisyon Dosyasında tutulmasını sağlamak ve görev süresi bitiminde görevlendirilen yeni raportöre komisyon ile ilgili bütün kayıtları eksiksiz olarak iletmek
  2. Toplantı günlerini komisyon üyelerine bildirmek, gündem ve gündemle ilgili bilgi ve belgelerin komisyon üyelerine iletilmesini sağlamak
  3. Komisyonun önceden belirlenen tarih ve saatte toplanamaması durumunda komisyon başkanına iletmek ve komisyon üyeleriyle iletişim kurarak uygun günü belirlemek
  4. Gerekli durumlarda komisyon adına yazılacak yazıları hazırlamak ve hazırlanan belgeleri ve bilgileri saklamak

Çeşitli ve Son Hükümler

Çalışma İlkelerinde Değişiklik

Madde 10: Bu çalışma esasları üzerindeki değişiklik önerileri Bilimsel Etkinlikler/Sosyal Sorumluluk Projeleri Öğrenci Danışmanlık Komisyonu tarafından Dekanlığa sunulur.

Yürürlük

Madde 11: Bu çalışma esasları Fakülte Yönetim Kurulu tarafından onaylandığı tarihten itibaren yürürlüğe girer.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

23.05.2023 tarih ve 18/57 sayılı Fakülte Yönetim Kurulu Kararı ile kabul edilmiştir.

 

Eklenme tarihi :31.05.2023 13:45:59
Son güncelleme : 31.05.2023 13:45:59