Ders Eşdeğerlik ve Yatay - Dikey Geçiş Komisyonu Çalışma Usul ve Esasları

BİRİNCİ BÖLÜM

AMAÇ

Madde 1: Bu çalışma esasları; Akdeniz Üniversitesi Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Ders Eşdeğerlik ve Yatay-Dikey Geçiş Komisyonunun Çalışma Usul ve Esaslarını belirlemektedir.

KAPSAM

Madde 2: Bu çalışma esasları; yatay-dikey geçiş, kurum içi yatay geçiş, af ile gelen öğrencilerin transkriptlerini ilgili mevzuata göre değerlendirerek intibaklarını yapmak amacıyla oluşturulan Ders Eşdeğerlik ve Yatay-Dikey Geçiş Komisyonu’nun oluşumunu, yönetim organlarını, çalışma ilkelerini ve görevlerini içermektedir.

DAYANAK

Madde 3: Bu Çalışma Usul ve Esasları, 24.04.2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” doğrultusunda hazırlanmıştır.

TANIM VE KISALTMALAR

Madde 4. Bu çalışma esaslarında;

Üniversite: Akdeniz Üniversitesi’ni;

Fakülte: Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi’ni;

Fakülte Yönetimi: Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanı, Dekan Yardımcıları, Fakülte Sekreteri ve Fakülte Yönetim Kurulu’nu;

Dekan: Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanını;

Ders Eşdeğerlik ve Yatay-Dikey Geçiş Komisyonu: Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Ders Eşdeğerlik ve Yatay-Dikey Geçiş Komisyonu’nu;

Başkan: Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik/Çocuk Gelişimi Bölümü Ders Eşdeğerlik ve Yatay-Dikey Geçiş Komisyon Başkanı’nı,

Üyeler: Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Ders Eşdeğerlik ve Yatay-Dikey Geçiş Komisyonu üyelerini;

Paydaş: Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi’ne geçiş yapmış öğrencileri, Sağlık Bilimleri Fakültesi yöneticileri, Fakülte Yönetim Kurulu’nu, Öğrenci İşlerinden sorumlu personeli ifade eder.

İKİNCİ BÖLÜM

Komisyonun Oluşumu, Yönetim Organları, Çalışma İlkeleri ve Görevleri 

KOMİSYONUN OLUŞUMU

Madde 5: Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Ders Eşdeğerlik ve Yatay-Dikey Geçiş Komisyonu aşağıda belirtilen esaslar doğrultusunda oluşturulur:

  1. Komisyon, Dekanın önerisi ve Fakülte Yönetim Kurulu kararı doğrultusunda oluşturulur.
  2. Komisyon üyeliklerinin faaliyet süresi en az 2 yıldır. Komisyon üyeleri Fakülte Yönetim Kurul kararıyla 2 yıllık süre için faaliyetine devam eder.
  3. Ders Eşdeğerlik ve Yatay-Dikey Geçiş Komisyonu, Fakültenin web sitesinde ilan edilir ve kayıt altına alınır.

KOMİSYONUN YÖNETİM ORGANLARI

Madde 6: Komisyon Dekanın önerisi ve Fakülte Yönetim Kurulu kararı ile seçilen üyelerden oluşur.

KOMİSYONUN ÇALIŞMA İLKELERİ

Madde 7: Ders Eşdeğerlik ve Yatay-Dikey Geçiş Komisyonu aşağıda belirtilen esaslar doğrultusunda toplantı ve çalışmalarını gerçekleştirir:

  1. Komisyon yatay geçiş başvuru süresinin bittiği tarihten sonraki ilk iki hafta içinde toplanır. Toplantı tutanağı, üzerinde komisyonun adı yazılı bir dosyada kaydedilerek, Öğrenci İşleri Birimi’nde muhafaza edilir.
  2. Komisyon ilk toplantısında çalışma usul ve esaslarını belirler ve üyelerin görev dağılımını gerçekleştirir.
  3. “Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” bu yönetmeliğin “Ek Madde 1”, “Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik”, “Akdeniz Üniversitesi Önlisans ve Lisans Düzeyinde Yatay Geçiş Esaslarına İlişkin Yönergelere” göre komisyon üyeleri, yatay-dikey geçiş nedeni ile başvurusunu yapmış öğrencilerin ÖSYM sonuç belgelerini ve transkriptlerini inceleyerek puan sıralaması yapar.
  4. Kriterleri sağlayan öğrenciler arasından yatay-dikey geçiş için belirlenen kontenjan kadar asil ve yedek adaylar seçilir ve web sayfasında duyuru yapılır.
  5. Öğrenci kayıtları tamamlandıktan sonra, komisyon tekrar toplanarak, “Akdeniz Üniversitesi Önlisans ve Lisans Düzeyinde Yatay Geçiş Esaslarına İlişkin Yönerge” kapsamında öğrencilerin transkriptlerini ve ders içeriklerini, fakültemiz ders kataloğu doğrultusunda değerlendirerek ders eşleştirme tablosu oluşturur.
  6. Komisyon, öğrencinin alması gereken dersleri/muaf olması gereken dersleri “Eşdeğer Ders Formu”na kaydeder ve öğrencinin danışmanını bilgilendirir. Danışman “Eşdeğer Ders Formu”na onay verdikten sonra bu form Öğrenci İşleri Birimi’ne iletilir.
  7. Öğrenci İşleri Birimi, öğrencilerin alması gereken dersleri/muaf olması gereken ders değerlendirme sonuçlarını Fakülte Yönetim Kurulunun onayına sunmak üzere Fakülte Dekanlığı’na bildirir.
  8. Fakülte Yönetim Kurulu onayından sonra danışman öğretim elemanı, öğrencinin alması gereken dersler / muaf olması gereken dersler konusunda öğrenciyi bilgilendirir.

 

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Son Hükümler

ÇALIŞMA ESASLARINDA DEĞİŞİKLİK

Madde 8: Bu esaslar üzerindeki değişiklik önerileri Ders Eşdeğerlik ve Yatay-Dikey Geçiş Komisyonu tarafından Fakülte Dekanlığı’na sunulur.

YÜRÜRLÜK

Madde 9: Bu esaslar Fakülte Yönetim Kurulu tarafından onaylandığı tarihten itibaren yürürlüğe girer.

YÜRÜTME

Madde 10: Bu komisyonun çalışma esasları, Ders Eşdeğerlik ve Yatay-Dikey Geçiş Komisyonu üyeleri tarafından yürütülür.

 

 

 

 

 

 

23.05.203 tarih ve 18/57 sayılı Fakülte Yönetim Kurulu Kararı ile kabul edilmiştir.

 

 

Eklenme tarihi :10.03.2023 09:52:41
Son güncelleme : 31.05.2023 14:09:56