Burs ve Sosyal Hizmetler Komisyonu Çalışma Usul ve Esasları

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Tanım ve Kısaltmalar

Amaç

Madde 1. Burada yer alan esaslar Akdeniz Üniversitesi Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Burs ve Sosyal Hizmetler Komisyonu çalışma usul ve esaslarını belirlemek amacıyla düzenlenmiştir.

Kapsam

Madde 2. Akdeniz Üniversitesi Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Burs ve Sosyal Hizmetler

Komisyonunun oluşumu, çalışma ilkeleri ve görevlerini kapsar.

Tanımlar

Madde 3. Akdeniz Üniversitesi Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Burs ve Sosyal Hizmetler Komisyonunun Çalışma Usul ve Esaslarında yer alan tanım ve kısaltmaları ifade eder.

Burs ve Sosyal Hizmetler Komisyonu: Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Burs ve Sosyal Hizmetler Komisyonunu,

Başkan: Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik /Çocuk Gelişimi Bölümü Burs ve Sosyal Hizmetler Komisyonu başkanını,

Üyeler: Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik /Çocuk Gelişimi Bölümü Burs ve Sosyal Hizmetler Komisyonu üyelerini,

Fakülte Yönetimi: Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanı, Dekan Yardımcıları, Fakülte Sekreteri ve Fakülte Yönetim Kurulunu,

Burs ve Sosyal Hizmetler Birimi: Sağlık, Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığında, burs ve sosyal hizmetlerle ilgili her türlü çalışmanın organize edildiği ve sekreterya işlemlerinin yürütüldüğü birimi,

Burs: Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumunca, diğer kamu kurumlarınca, Sivil Toplum Kuruluşlarınca ve Vakıflar tarafından verilen karşılıksız nakit parayı,

Yarı Zamanlı Çalışma: Her eğitim öğretim döneminde Üniversite Yönetim Kurulunca belirlenen kontenjan kadar ihtiyaç sahibi öğrencilerin, üniversitenin ihtiyaç duyulan birimlerinde iş kanunları ile ilgili mevzuat kapsamında ücret karşılığı yarı zamanlı çalıştırılmasını,

Ücretsiz Yemek: İhtiyaç sahibi öğrencilerin, Fakülte yemekhanesinde verilen öğle yemeğinden, ücreti Sağlık, Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığınca ödenmek üzere faydalandırılmasını,

İhtiyaç Sahibi Öğrenci: Sosyoekonomik yönden desteklenmeye ihtiyacı olan öğrenciyi ifade eder.

İKİNCİ BÖLÜM

Komisyonun Oluşumu, Yönetim Organları, Çalışma İlkeleri ve Görevleri

Komisyonun Oluşumu

Madde 4. Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Burs ve Sosyal Hizmetler Komisyonu toplam beş üyeden oluşur. Bu komisyonun üyeleri, Akademik Kurul Toplantısında belirlenir. Komisyon, Dekanın önerisi ile Hemşirelik Bölümünden üç, Çocuk Gelişimi Bölümünden iki öğretim elemanından oluşur. Faaliyet süresi iki yıldır. Faaliyet süresi biten komisyonun üyeleri, Akademik Kurul kararıyla yeniden seçilir. Komisyon üyeleri Fakültenin web sitesinde ilan edilir ve Akademik Kurul Toplantı Tutanağında kayıt altına alınır.

Komisyonun Yönetim Organları

Madde 5. Komisyonun yönetim organları komisyon başkanı ve üyelerden oluşur.

Komisyonun Çalışma İlkeleri

Madde 6: Komisyon uygulamalarında aşağıdaki ilkeleri göz önünde bulundurur.

  1. Komisyon ilk toplantısında çalışma usul ve esaslarını belirler ve üyelerin görev dağılımını gerçekleştirir.
  2. Komisyon her eğitim öğretim yılı başlangıcında Sağlık, Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığı’ndan gelen resmi yazı üzerine toplantı yapar.
  3. Yapılan Komisyon toplantısında “yarı zamanlı çalışma, ücretsiz yemek ve Kredi Yurtlar Kurumunca verilecek burs” hakkında karar verilir.
  4. Toplantıda burs için öğrenciler tarafından yapılan başvurular tek tek değerlendirilerek belirlenen kontenjan sayısı kadar burs alması önerilen öğrenci listesi üst yazı ile Sağlık, Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığı’na gönderilir.
  5. Burs, ücretsiz yemek ve yarı zamanlı çalışma hakkı verilecek öğrenciler belirlenirken, öğrenciler arasında herhangi bir fark gözetilmez. Ancak fakülteye yeni başlayan birinci sınıf öğrencilerine sosyal ve ekonomik ihtiyaçları göz önünde bulundurularak öncelik tanınır. Ayrıca başarılı öğrencilerle, herhangi bir engeli ve/veya sürekli hastalığı olan öğrencilere de öncelik tanınır.
  6. Toplantı tutanakları üzerinde komisyonun adı yazılı bir dosyada tarih sırasına göre kayıt edilerek, Kalite Biriminde muhafaza edilir.
  7. Sağlık, Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığı’ndan gelen onay kararı üzerine Fakülte Sekreteri tarafından öğrencilere bildirilerek gerekli uygulamalar başlatılır.
  8. Burs ve sosyal hizmet uygulamaları bir eğitim öğretim yılı için geçerlidir. Burs ve sosyal hizmet uygulamasından faydalanacak öğrenciler, her yıl başarı durumları ve ekonomik durumları yeniden değerlendirilir.
  9. Burs ve sosyal hizmet uygulamasından faydalanmak isteyen öğrenciler, üniversitemizin web sayfasında eğitim öğretim dönemi başında duyurulan ilana istinaden internet üzerinden başvuru yaparlar.

Komisyonun Görevleri

Madde 7.

  1. Burs ve sosyal hizmet uygulamalarıyla ilgili her türlü duyuruyu öğrencilere vaktinde ulaştırarak, başvurmalarını sağlar.
  2. Kişi ve kuruluşlarca verilecek bursları takip ederek, ihtiyaç sahibi öğrencilere duyurur ve öğrencileri burs başvurusu için yönlendirir.
  3. Öğrencilere katkı sağlamaya yönelik faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde, öğrencilerin çeşitli işlere yerleştirilmesinde, öğrenciye ilişkin belge ve bilgiye dayalı ön değerlendirmeyi yaparak üniversite genelinde değerlendirmek üzere Burs ve Sosyal Hizmetler Birimine öneride bulunur.
  4. Burs ve Sosyal Hizmetler Birimi tarafından puanlaması ve sıralaması yapılan burs ve sosyal hizmet uygulamalarından faydalanacak ihtiyaç sahibi öğrencileri, (burs, ücretsiz yemek ve yarı zamanlı çalışma ile ilgili) belirler ve Burs ve Sosyal Hizmetler Birimine bildirilmek üzere fakülte yönetimine sunar.
  5. Gereksinim doğrultusunda Fakülte Yönetimi ve öğretim elemanlarından ihtiyaç sahibi öğrenciyi belirleme konusunda görüş ve öneri alır.
  6. Yardım ve sosyal hizmet uygulamalarından yararlanacak öğrencilerle ilgili gerekli yönlendirmeleri yapar.
  7. Öğrencilere doğrudan burs verecek kişi ve kuruluşlar ile öğrenciler arasında karşılıklı iletişimi sağlar, aracılık işlemini yürütür.
  8. Burs aldığı süre içinde disiplin cezası (uyarma cezası hariç) alan öğrenciler ile ilgili Burs ve Sosyal Hizmetler Birimini bilgilendirir.
  9. Burs ve sosyal hizmetlerle ilgili gerçekleştirilen faaliyetlerin kayıtlarını tutarak gerekli raporları düzenler.
  10. Eğitim Öğretim yılının sonunda yıllık faaliyet raporunu hazırlar ve Dekanlığa sunar.

Komisyon Üyelerinin Görevleri

Madde 8.

  1. İhtiyaç sahibi öğrencilerin belirlenmesi sırasında mümkünse fakülte öğretim elemanlarından görüş almak.
  2. Çeşitli kanallarla komisyona yönlendirilen ihtiyaç sahibi öğrenci ile ilgili durum tespiti yapmak ve gerekiyorsa öğrenciyi burs ve sosyal hizmetlerle ilgili kaynaklara yönlendirmek.

Başkanın Görevleri

Madde 9.

  1. Başkan, Burs ve Sosyal Hizmetler Komisyonu üyeleri arasından yapılacak seçimle belirlenir.
  2. Burs ve Sosyal Hizmetler Komisyonunun görevlerini yerine getirmesinde Fakülte Yönetimine karşı sorumludur.
  3. Başkanın görevleri:
  4. Toplantı gündemini belirlemek
  5. Komisyonu toplantı takvimi doğrultusunda toplantıya davet etmek
  6. Komisyon raporlarını Fakülte Yönetimine sunmak
  7. Komisyonu Fakülte içinde ve dışında temsil etmek
  8. Komisyonun toplantı tutanaklarını dosyalayıp arşivlenmesini sağlamak

Çeşitli ve Son Hükümler Çalışma İlkelerinde Değişiklik

Madde 10. Bu çalışma esasları üzerindeki değişiklik önerileri Burs ve Sosyal Hizmetler Komisyonu tarafından Fakülte Yönetimine sunulur.

Yürürlük

Madde 11. Bu çalışma esasları Fakülte Yönetim Kurulu tarafından onaylandığı tarihten itibaren yürürlüğe girer.

Yürütme

Madde 12. Bu çalışma esasları hükümlerini Burs ve Sosyal Hizmetler Komisyonu Başkanı yürütür.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

23.05.2023 tarih ve 18/57 sayılım Fakülte Yönetim Kurulu Kararı ile kabul edilmiştir.

Eklenme tarihi :20.10.2022 10:26:54
Son güncelleme : 31.05.2023 14:17:10