Hemşirelik Bölümü Eğitim Komisyonu Çalışma Usul ve Esasları

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam ve Tanımlar

Amaç

Madde 1: Burada yer alan esaslar Akdeniz Üniversitesi Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü Eğitim Komisyonu çalışma usul ve esaslarını belirlemek amacıyla düzenlenmiştir.

Kapsam

Madde 2: Akdeniz Üniversitesi Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü Eğitim Komisyonun oluşumu, yönetim organları, çalışma ilkeleri ve görevlerini kapsar.

Tanımlar

Madde 3: Akdeniz Üniversitesi Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü Eğitim Komisyonu Çalışma ilkelerinde yer alan tanım ve kısaltmaları ifade eder.

Eğitim Komisyonu: Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü Eğitim Komisyonunu ifade eder.

Başkan: Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü Eğitim Komisyonu başkanını ifade eder.

Raportör: Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü Eğitim Komisyonu raportörünü ifade eder.

Üyeler: Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü Eğitim Komisyonu üyelerini ifade eder.

Fakülte Yönetimi: Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanı, Dekan Yardımcıları, Fakülte Sekreteri ve Fakülte Yönetim Kurulu’nu ifade eder.

Dekan: Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanını ifade eder.

Anabilim Dalı Başkanlığı: Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü bünyesinde yer alan anabilim dalı başkanlıklarını ifade eder.

Paydaş: Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü öğrencileri, öğretim elemanları, yöneticileri, ulusal ve uluslararası hemşirelikle ilgili kişi, kurum ve kuruluşları ile Akdeniz Üniversitesi Yönetimini ifade eder.

 

İKİNCİ BÖLÜM

Komisyonun Oluşumu, Yönetim Organları, Çalışma İlkeleri ve Görevleri

Komisyonun Oluşumu

Madde 4: Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü Eğitim Komisyonu bölümde görevli anabilim dallarından üçer öğretim elemanının katılımıyla oluşur. Komisyon başkanı, raportör ve üyelerinin görev süresi iki yıldır. Komisyon başkanının altı aydan daha fazla görevinin başında bulunamayacağı durumlarda görevi sona erer.

Komisyonun Yönetim Organları

Madde 5: Komisyonun yönetim organları komisyon başkanı, raportör ve üyelerden oluşur. Komisyonun amacı ve faaliyet kapsamına bağlı olarak komisyonda bir idari personel ve öğrenci görevlendirilebilir.

Komisyonun Çalışma İlkeleri

Madde 6: Komisyonun çalışma ilkeleri aşağıdaki şekilde belirlenmiştir.

  1. Komisyon her yarıyılda en az iki kez olmak üzere yılda en az dört kez toplanır.
  2. Komisyon başkan, raportör ve en az bir üye olması durumunda toplanır.
  3. Komisyon toplantılarının gün ve saati, gündemi komisyon tarafından belirlenir ve en az 7 gün öncesinden üyelere duyurulur. İvedi durumda, başkanın önerisi üzerine acil toplantı yapılabilir. Bu durumda toplantı en az bir gün önce üyelere duyurulur.
  4. Eğitim öğretimin kalitesini artırmaya ve öğretim elemanlarının gelişimini desteklemeye yönelik komisyona iletilen öneriler komisyon tarafından görüşülür. Üzerinde çalışılması gereken öneriler için çalışma planı hazırlanır.
  5. Gereksinim doğrultusunda diğer ilgili paydaşların (öğrenciler, üniversite yönetimi ya da ilgili kişi, kurum ve kuruluşlar) görüşleri ve önerileri alınır.
  6. Komisyonun gündemi doğrultusunda çalışılan ve alınan kararlar gerektiğinde diğer ilgili paydaşlarla (öğrenciler, üniversite yönetimi ya da ilgili kişi, kurum ve kuruluşlar) paylaşılır.
  7. Gelen geribildirimler doğrultusunda yapılan çalışmalar yeniden incelenir, değerlendirilir ve son şekli verilerek Hemşirelik Bölüm Başkanlığı ve fakülte yönetimine raporla
  8. Komisyon gereksinim duyduğunda bünyesinde alt çalışma birimleri oluşturabilir.
  9. Komisyon üye salt çoğunluğu ile toplanır ve toplantıya katılan üye salt çoğunluğu ile karar alınır. Toplantıya katılamayan üyelerin görüşlerine gerektiğinde başvurulur.
  10. Komisyon eğitim öğretimin kalitesini artırmaya ve öğretim elemanlarının gelişimini desteklemeye yönelik önerilerde

Komisyonun Görevleri

Madde 7:

  1. Fakültenin lisans programını inceler ve iç-dış paydaşlardan gelen talepler doğrultusunda program güncellenmesi için çalışmalar yürütür, eğitim-öğretim ile ilgili iyileştirici önerilerde bulunur.
  2. Eğitim kalitesinin geliştirilmesine yönelik toplantılar düzenleyerek komisyon içerisinde tartışmaya açar ve sonuçları rapor
  3. Üniversitenin eğitim ve öğretim ile ilgili yasal düzenlemeleri (yönetmelik, yönerge, esas ve ilkeler vb.) konusunda görüş
  4. Eğitim programına alınacak öğrenci kontenjanı, öğretim elemanı gereksinimi derslik/laboratuvar olanakları ve mezunların istihdamı gibi konuları dikkate alarak değerlendirir ve görüş sunar.
  5. Öğretim elemanlarının akademik gelişimi için çalışmalar yapar ve önerilerde
  6. Gerekli hallerde kurum içi ve kurum dışından ilgili komisyonlar ile işbirliği
  7. Müfredat programlarında; açılması önerilen yeni derslere, mevcut bir dersin kapatılmasına, var olan derslerde yapılacak değişikliklere (ad, kod, içerik, kredi vb.) ya da ders türünün (zorunlu/seçmeli vb.) yapılandırılmasına ilişkin görüş bildirir.
  8. Ulusal ve uluslararası hemşirelik eğitimine ilişkin düzenlemeleri (Akreditasyon, Kalite, Hemşirelik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği- HEPDAK, Hemşirelikte Ulusal Çekirdek Eğitim Programı- HUÇEP gibi) inceler, değerlendirir ve eğitim-öğretim programında iyileştirmeler yapılması konusunda görüş
  9. Her akademik yarıyıl sonunda eğitim öğretim süreçleri ile ilgili iyileştirme önerilerini değerlendirmek amacıyla toplanır.
  10. Eğitim Öğretim yılının sonunda “Yıllık Faaliyet Raporu” nu hazırlar ve dekanlığa sunar.
  11. Güz ve Bahar dönemleri sonunda öğrencilerin Akdeniz Üniversitesi Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) üzerinden yaptıkları “Ders Değerlendirme Sonuçları”na göre “Ders Değerlendirme Puanı” 5 puan ve üzeri olan öğretim elemanlarını belirler ve Dekanlığa bildirir.
  12. Güz ve Bahar dönemleri sonunda öğrencilerin Akdeniz Üniversitesi Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) üzerinde yaptıkları “Ders Değerlendirme Sonuçları”na göre Zorunlu Derslerde en yüksek puan alan öğretim elemanı belirler ve Dekanlığa bildirir.

Komisyon Üyelerinin Görevleri

Madde 8: 

  1. Üniversitenin lisans eğitim-öğretim programlarını mevzuat ve akademik uygulamalar açısından inceler,
  2. Bölümdeki eğitim-öğretim faaliyetlerinin yürütülmesinde fiziki alt yapı yeterliliği, eğitim-öğretim faaliyetleri ile ilgili paydaş görüşlerinin alınması, ölçme-değerlendirme konularında çalışmalar yaparak komisyona görüş bildirir,
  3. Eğitim-öğretim faaliyetlerinde kaliteyi arttırmak amacıyla güncel gelişmeleri takip eder ve komisyonda paylaşır,
  4. Dekanlık ya da Fakülte Yönetim Kurulu tarafından yönlendirilen eğitim ve öğretimle ilgili konuları inceler ve görüş bildirir,
  5. Komisyonun çalışma konuları ve alanları ile ilgili gündemleri inceler, değerlendirir, tartışır, çalışır ve karara bağlar.

Başkanın Görevleri

Madde 9: Başkan, fakülte yönetimi tarafından eğitim-öğretim yılı başlangıcında belirlenir. Eğitim Komisyonunun görevlerini yerine getirmesinde Bölüm Başkanlığı ve Dekan’a karşı sorumludur.

  1. Toplantı gündemini belirler,
  2. Toplantı takvimine göre üyeleri toplantıya davet eder,
  3. Gerekli hallerde alt komisyonlar kurar,
  4. Komisyon raporlarını Bölüm Başkanlığına sunar
  5. Komisyonu Fakülte içinde ve dışında temsil eder,
  6. Komisyonun toplantı tutanaklarını dosyalayıp arşivlenmesini sağlar,
  7. Eğitim ve öğretim ile ilgili görüş istenen özel durumlar ve konularda eğitim komisyonunun ortak görüşünü içeren kapsamlı bir rapor hazırlayıp Bölüm Başkanlığı ve Dekanlığa sunar.

Raportörün Görevleri

Madde 10: Raportör, fakülte yönetimi tarafından eğitim-öğretim yılı başlangıcında belirlenir.

  1. Toplantı sırasında alınan kararları raporlar ve komisyon başkanına sunar,
  2. Komisyon üyeleri arasında iletişimi sağlar,
  3. Bölüm Başkanlığı ve anabilim dalı başkanlıklarına sunulacak komisyon raporlarını hazırlar,
  4. Eğitim ve öğretim ile ilgili görüş, istenen özel durumlar ve konularda (eğitim kalitesinin iyileştirilmesi vb.) eğitim komisyonunun ortak görüşünü içeren rapor hazırlar.

Çeşitli ve Son Hükümler Çalışma İlkelerinde Değişiklik

Madde 11: Bu çalışma esasları üzerindeki değişiklik önerileri Eğitim Komisyonu tarafından

Bölüm Başkanlığına sunulur.

Yürürlük

Madde 12:Bu çalışma esasları Fakülte Yönetim Kurulu tarafından onaylandığı tarihten itibaren yürürlüğe girer.

Yürütme

Madde 13: Bu çalışma esasları hükümlerini Eğitim Komisyonu Başkanı yürütür.

 

 

 

 

 

 

 

 

23.05.2023 tarih  ve 18/58 sayılı Fakülte Yönetim Kurulu Kararı ile kabul edilmiştir.

 

Eklenme tarihi :19.10.2022 17:10:56
Son güncelleme : 31.05.2023 13:58:42