Araştırmaları Geliştirme Komisyonu Çalışma Usul ve Esasları

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak, Tanım ve Kısaltmalar

Amaç

Madde 1: Bu Yönerge; Akdeniz Üniversitesi Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Araştırmaları Geliştirme Komisyonu Çalışma Usul ve Esaslarını belirler.

Kapsam

Madde 2: Bu Yönerge; rektörlük Araştırmaları Geliştirme ve Koordinasyon Kurulu (ARGEK) usul ve esaslarına göre, Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Araştırmaları Geliştirme Komisyonu’nun oluşumu, yönetim organları, çalışma ilkeleri ve görevlerini kapsar.

Dayanak

Madde 3: Bu Yönerge Akdeniz Üniversitesi Araştırmaları Geliştirme ve Koordinasyon Kurulu (ARGEK) çalışma ilkeleri doğrultusunda hazırlanmıştır.

Tanım ve Kısaltmalar

Madde 4. Bu yönergede;

Üniversite: Akdeniz Üniversitesi’ni;

Fakülte: Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi’ni;

Fakülte Yönetimi: Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanı, Dekan Yardımcıları, Fakülte Sekreteri ve Fakülte Yönetim Kurulu’nu;

Dekan: Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanını;

Araştırmaları Geliştirme ve Koordinasyon Kurulu (ARGEK): Akdeniz Üniversitesi Araştırmaları Geliştirme ve Koordinasyon Kurulunu

Araştırmaları Geliştirme Komisyonu (AGEK): Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Araştırmaları Geliştirme Komisyonu’nu;

Üyeler: Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Araştırmaları Geliştirme Komisyonu üyelerini;

Paydaş: Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik ve Çocuk Gelişimi Bölümü öğrencilerini, öğretim elemanlarını, yöneticilerini, öğrenci işlerinde görevli idari personeli, Akdeniz Üniversitesi’nin diğer akademik birimlerinde görevli öğretim elemanlarını ifade eder.

 

İKİNCİ BÖLÜM

Komisyonun Oluşumu, Yönetim Organları, Çalışma İlkeleri ve Görevleri

Komisyonun Oluşumu

Madde 5:

  1. Araştırmaları Geliştirme Komisyonu üyeleri, ilgili birimde alanında nitelikli araştırmalar yapan, H faktörü yükseköğretim üyeleri arasından Doktor Öğretim Üyesi, Doçent, Profesör ve bölüm temsiliyeti gözetilerek araştırmadan sorumlu Dekan Yardımcısı ile birlikte toplam yedi öğretim üyesinden oluşur.
  2. Komisyon üye adayları yukarıdaki belirtilen kriterler esas alınarak Fakülte Kurulunca belirlenir ve üyeler Dekan tarafından atanır.
  3. Başkan, Komisyon üyeleri arasından ilk toplantıda seçilir. Dekan Yardımcısı, komisyon başkanı olamaz.
  4. Komisyon üyelerinin görev süresi Dekanın görev süresi ile aynıdır (3 yıl).
  5. Süresi dolan veya komisyondan ayrılan üyenin yerine aynı yöntemle tekrar seçim yapılır.

Komisyonun Yönetim Organları

Madde 6: Komisyon üyelerden oluşur. 

Komisyonun Çalışma İlkeleri

Madde 7:

  1. Komisyon her eğitim-öğretim döneminde en az bir kez toplanır. Gerekli görülen durumlarda başkanın çağrısı ile olağanüstü toplantı yapılabilir.
  2. Komisyon tarafından çalışılması gereken konular için gündem oluşturulur.
  3. Gündem doğrultusunda çalışma planı hazırlanır.
  4. Komisyonun gündemi doğrultusunda çalışılan ve alınan kararlar, Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi yönetimi, öğretim elemanları ve gerektiğinde diğer ilgili paydaşlarla (öğrenciler, fakülte dışı öğretim elemanları ve idari personel gibi) paylaşılır.
  5. Komisyon çalışmalarını yıllık olarak Rektörlük ARGEK’na iletir.

Komisyonun Görevleri

Madde 8:

  1. Fakültedeki tüm bilimsel çalışmalarla (yayın, proje, patent, sanayi odaklı bilimsel çalışmalar, sergi, Ar-Ge faaliyetleri, teknoloji üretilmesi ve üretilen bilgi, teknoloji ve yeniliğin toplum yararına kullanılması) ilgili birimdeki mevcut durumun saptanması ve duyurulması,
  2. Birimin öncelikli çalışma alanlarının belirlenmesi, güçlendirilmesi hedeflenen ve geliştirilmesi planlanan alanların saptanması,
  3. Fakültedeki nitelikli araştırma sayısının arttırılmasına yönelik gerekli planlamaların yapılması,
  4. Fakültede uygun araştırma olanaklarının yaratılması ve koordinasyonun sağlanması,
  5. Yeni bilgi üretimi, bilgi birikiminin paylaşımı ve yaygınlaştırılması, geleceğe yönelik önerilerin oluşturulması konularında ARGEK ile işbirliğinin sağlanması,
  6. Araştırmacılar arasında işbirliğini arttırarak disiplinler arası çalışmaların geliştirilmesinin teşvik edilmesi,
  7. Birimin araştırma altyapı olanaklarının bölge potansiyeli ve ihtiyaçları ile uyumlu olarak geliştirilmesine yönelik öneriler geliştirilmesi,
  8. Dekanlık tarafından araştırmaları geliştirme ile ilgili verilen görevlerin yerine getirilmesi, değişim ve iyileştirmelerden sorumludur.

Komisyonun Üyelerinin Görevleri

Madde 9:

  1. Ar-Ge faaliyetleriyle ilgili birimdeki mevcut durumu saptamak,
  2. Öğretim elemanlarına araştırma ile ilgili öğrenmek istedikleri konuları araştırmak,
  3. Fakültedeki nitelikli araştırma sayısının arttırılmasına için bilimsel etkinliklerin paylaşımı panelleri düzenlemek,
  4. Ar-Ge faaliyetleriyle ilgili eğitim/konferans/ kurslar düzenlemek,
  5. Birimin öncelikli çalışma alanları ile ilgili hedeflerin izlenmesi,
  6. Akdeniz Üniversitesi Kurum İç Değerlendirme Raporu Araştırma ve Geliştirme Bölümünün düzenlenmesi,
  7. Komisyon başkanı tarafından yeni bilgi üretimi, bilgi birikiminin paylaşımı ve yaygınlaştırılması, geleceğe yönelik önerilerin oluşturulmasına ilişkin ARGEK ile işbirliğinin sağlanmasıdır.

 

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Çeşitli ve Son Hükümler

Yönergede değişiklik

Madde 10: Bu yönerge üzerindeki değişiklik önerileri AGEK tarafından Dekanlığa sunulur.

Yürürlük

Madde 11: Bu yönerge Fakülte Yönetim Kurulu tarafından onaylandığı tarihten itibaren yürürlüğe girer.

Yürütme

Madde 12: Bu yönerge hükümlerini AGEK Üyeleri yürütür.

 

 

 

 

 

 

23.05.2023 tarih ve 18/57 sayılı Fakülte Yönetim Kurulu Kararı ile kabul edilmiştir.

Eklenme tarihi :20.10.2022 10:06:55
Son güncelleme : 31.05.2023 14:28:30