Kumluca’da Sağlık Bilimleri Fakültesinde Klinik Eğitim Değerlendirmede İyi Uygulama Örnekleri ve Kanıta Dayalı Öneriler konusunda eğitim yapıldı

Akdeniz Üniversitesi Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Ölçme ve Değerlendirme Komisyonu tarafından birincisi düzenlenen Klinik Eğitim Değerlendirmede İyi Uygulama Örnekleri ve Kanıta Dayalı Öneriler eğitimi 04.04.2024 tarihinde 12.30-13.00 arasında online olarak Teams platformunda Dr. Öğr. Üyesi Aysun ÜNAL tarafından Öğr. Gör. Dr. Seda Cansu YENİĞÜN moderatörlüğünde gerçekleştirildi. Sağlık Bilimleri Fakültesinde Hemşirelikte Yönetim Anabilim Dalından Dr. Öğr. Üyesi Aysun ÜNAL, öğretim elemanlarının katıldığı çevrimiçi eğitimde; klinik eğitim değerlendirmede iyi uygulama örnekleri ve kanıta dayalı önerileri detaylı bir şekilde deneyimleri ile birlikte aktararak klinik öğretimdeki yeniliklere vurgu yaptı. Sayın Ünal verdiği eğitimde, öğrencilerin yeterliliğini artırmak ve öğrencilerin öğrenme sürecini aktif katılımını teşvik eden değerlendirme araçları ve öğrencileri klinik uygulama hedeflerini karşılamadaki değerlendirme tiplerinden ayrıntılı bir şekilde paylaştı. Eğitimde yaratıcı ve yenilikçi öğretim teknikleri, öğrenciler için akılda kalıcı ve anlamlı olmasını en iyi uygulama için tanımlanmış öğretim modelleri olduğu vurgulandı. Öğretim elemanları, “Sokratik yöntem, Minnie Teyze,Bir Dakikalık Öğretmen (OMP), SNAPPS, Öğretim Senaryoları ve Hasta Başı Sunumu” öğretim modellerinin öğrencilerin kendine öğrenme fırsatları ve klinik becerilerin geliştirilmesi için fırsatlar sunarak öğrenmelerini geliştirdiğini paylaştılar. Sayın Ünal, öğrencileri aktif öğrenmeye dahil etmek için “Destekleyici, güvenli bir öğrenme ortamı oluşturulması” gerektiğini, öğrenci merkezli bir öğretim modelinin “hem öğrenciler hem de eğitmenlerin” iş birliği içinde çalışmalarına olanak sağladığını belirtti. Eğitimde sunulan en iyi uygulama önerileri ve kanıt düzeyleri hakkındaki, öğretim elemanları kendi deneyimlerini paylaştılar ve konu hakkında sorular sordular. Fakültemizin Dekanı Prof. Dr. Selma ÖNCEL klinik öğrenme sürecine öğretim modellerinin entegre edilmesi gerektiğini belirterek “Klinik Eğitim Değerlendirmede İyi Uygulama Örnekleri ve Kanıta Dayalı Önerileri Eğitimi”ne katılan öğretim elemanlarına teşekkür etti. Eğitim 20 öğretim elemanının katılımıyla tamamlanmıştır.

Eklenme tarihi :15.04.2024 14:20:24
Son güncelleme : 15.04.2024 14:26:04